Vanliga frågor

Här är svar på några av de vanligaste frågorna som kan komma upp

Utebliven hyresavi. Vart vänder jag mig?

Ta kontakt med förvaltaren Hammar Nordic

 

Får jag hyra ut min lägenhet i andra hand?

Ja, men endast efter godkännande av föreningens styrelse.

 

Får jag renovera min lägenhet hur jag vill?

Se vidare i bostadsföreningens stadgar för regler ang. renovering

 

Om jag upplever problem med eller blir störd av grannar, vart vänder jag mig?

Kontakta Störningsjouren, Securitas.

 

Om jag får andra akuta problem som har med fastighetsskötsel att göra på obekväm arbetstidtid. Vart vönder jag mig?

Kontakta Spikbussen Fastighetsjour AB.

Telefon 0520-330 14

Detta nummer är dock endast till för ärenden som inte kan vänta till ordinarie tid för felanmälan. Missbruk innebär att anmälaren får betala jourkostnaden som uppgår till minst 1 500:- per tillfälle.